سفارش تبلیغ
صبا ویژن

"لوران بوث "، خواهر زن تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس که اخیرا به دین مبین اسلام مشرف شده در توضیح علت تشرف خود گفت: اولین باری که اسلام را درک کردم و برای آن احترام قائل شدم در سال 2005 و در غزه بود. من در آنجا با افراد زیادی آشنا شده و آرامش خوبی را احساس کردم که این مساله در کرانه باختری هم وجود داشت.

بوث ادامه داد: زمانی که در سال 2008 و 2009 و بعد از حملات اسرائیل به غزه رفتم شاهد آرامش و نزدیکی دوستان مسلمانم با خدای خود بودم که برایم باورکردنی نبود.

وی گفت: این حس احترام و علاقه از سفرم به غزه شروع شد و رو به رشد بود و بعد شش هفته پیش زمانی که به ایران آمدم و به حرم حضرت معصومه رفتم که آنجا برای اولین بار ارتباط با الله را تجربه کردم. البته در این تجربه تصمیم برای مسلمان شدن نگرفتم بلکه خودم را تسلیم کردم که هدایت بشوم و یک هفته بعد در لندن شهادتین گفتم و مسلمان شدم.

بوث ادامه داد: در حرم حضرت معصومه به سمت ضریح رفتم و با دستم ضریح را گرفتم و بلافاصله کلماتی بر زبانم جاری شد و گفتم «الله» متشکرم.
وی افزود: این اتفاق به صورت غیر ارادی بود زیرا که من مسلمان نبودم. من از «الله» به خاطر سفری که منجر به این زیارت شد و از اینکه به این مکان راه پیدا کردم تشکر نمودم.

بوث گفت: در آن لحظه برای مردم فلسطین دعا کردم و زمانی که راز و نیازهایم به پایان رسید خواستم یک گوشه ای بشینم و احساس می کردم که هیچ گاه دوست ندارم این حس را از دست بدهم. وی درباره وضعیت روحی‌اش پس از زیارت حضرت معصومه گفته بود. عصر روز سه شنبه در حالی که در حرم حضرت معصومه نشسته بودم احساس کردم که به من آرام بخش معنوی تزریق شد و مرا سرشار از شادی و شور کرد.کسی نمی‏داند در این سفر معنوی چه بر من گذشته است و این حال مرا به کجا خواهد برد اما می‌دانم که این حس سعادت وشادی مطلق است.»
وی با بیان اینکه من خبرنگار روزنامه دیلی میل بودم و چند سال است که با پرس تیوی همکاری می کنم اظهار داشت: تجربه من نشان می دهد که اسلام دین عشق و مهربانی به دوستان و حتی مهربانی با دشمنان است و اسلام می خواهد ما بهترین روح ها را داشته باشیم.
وی افزود: من مجری برنامه های تلویزیونی درباره فلسطین و تلاش آنها برای استقلال هستم ولی قبل از اینکه به پرس تیوی بیایم روی مسائل سیاسی و اجتماعی در انگلیس کار می کردم.
بوث درباره بهترین و بدترین خاطره اش نیز گفت: بهترین خاطره ای که هر زن می تواند داشته باشد تولد اولین فرزندش است و بدترین خاطره‌ام هم غم مادر خانواده السمونی بود که پسرش از فاصله نزدیک توسط نظامیان اسرائیل کشته شده بود.

وی درباره تجربه اش در برخورد با مردم فلسطین افزود: سخاوتی که در مردم غزه دیدم در هیچ جای دنیا احساس نکرده بودم و فلسطینی ها چه مسلمان و چه مسیحی این ویژگی ها را دارند.

بوث در پایان گفت: بزرگترین آرزوی من اتحاد بین مردم فلسطین برای مبارزه با رژیم صهیونیستی است. برای مشاهده ویدئو به این آدرس مراجعه کنید :)

http://www.dailymotion.com/video/xv6d12_lauren-booth-my-journey-to-islam_shortfilms#.UPROPGccfYA



[ دوشنبه 91/10/25 ] [ 9:53 عصر ] [ زهرا ] [ نظرات () ]

*******************

نزدیک تر به خدا

من باید فرود آیم ،

نباید بنشینم ،

سال هاست ، از آن لحظه که پر بر اندامم رویید

و از آشیان ، از بام خانه پرواز کردم

همچنان می پرم. هرگز ننشسته ام ،

و دیگر سری نیز به سوی زمین و به شواد پلید شهرها

و بام های کوتاه خانه ها بر نگرداندم ،

چشم به زمین ندوختم ،

پروازی رو به آسمان ،

در راه افلاک

و هر لحظه دورتر و بالاتر از زمین

و هر لحظه نزدیک تر به خدا !

«« استاد شهید دکتر علی شریعتی»»


[ پنج شنبه 90/8/26 ] [ 10:12 عصر ] [ زهرا ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 31511